Structuur in je aanbod

Structuur in je aanbod

Als je zelf zo goed bent in het aanbrengen van structuren zou het gemakkelijk moeten zijn om de structuur van je eigen bedrijf te bepalen. Toch? Niks bleek minder waar. Ik vond het een ramp. Zoveel ideeën en zoveel inspiratie. Als ondernemer had ik last van een blinde vlek. Bureau Checklist heeft mij alleen geholpen met creëren van structuur en deze te weten vertalen naar een website. Alleen hoe pak je dat aan?

 

Aan wie bied je aan?

Dat is stap 1 die je moet gaan zetten. Je kunt namelijk wel allemaal diensten en/of producten verzinnen, maar als deze niet bij je doelgroep past… Ja, dan weet je deze nog niet te bereiken. Tijdens een werkdag in Het Evenatelier was dit dan ook de eerste stap die we gezet hebben.

Zelf vond ik dit best een ingewikkelde. Een doelgroep bepalen voelt voor mij als mensen uitsluiten. Een vervelend gevoel wat ik niemand wil geven. Maar het ding met een doelgroep bepalen is niet dat je mensen uitsluit, maar dat je bepaalt op welke mensen jij je richt. Voor Get it together is mijn doelgroep vrouwelijke ondernemers die de dupe dreigen te worden van hun succes. Het gaat namelijk veel verder dan een gevoel van chaos. De klanten die ik ondersteun en coach hebben allemaal een goedlopend bedrijf. Soms sneller dan ze dachten. Dat geeft dat gevoel, maar ergens is het ook iets waar je trots op mag zijn. Immers, je bedrijf loopt goed of zelfs boven verwachting.

 

Aanbod en diensten

De volgende stap is het bepalen van het aanbod en welke diensten. Hoe komen mensen binnen op de website. Wat heeft mijn doelgroep nodig om niet meer de dupe te zijn? Naast het bepalen van het gratis aanbod werd er ook verder gekeken. Maar nog beter. Er kwam ook ruimte om mijn eigen methodiek meer op de voorgrond te zetten. En nu zag ik ook dat deze klopte en aansloot bij mijn doelgroep.

 

9 Pilaren

De 9 Pilaren is een methodiek die zijn grondslag vind in The Wheel of Life (hier komt binnenkort nog een uitgebreide blog over). Maar hier zitten voor mij niet alle facetten in waar het leven als ondernemer uit bestaat. Juist die facetten vind ik ook belangrijk en wilde ik daarom ook plek geven.

Wat daarnaast voor mij heel belangrijk is, is niet de verplichting om alle Pilaren te volgen. Met sommige Pilaren zijn er namelijk geen ‘problemen’. Iedereen heeft daarom de mogelijkheid om zelf te kijken wat bij hem of haar past (want ook mannen zijn van harte welkom bij Get it together). En ik help en adviseer waar nodig.

Maar er zit nog een heel ander stuk aan deze methodiek wat zo bij Get it together past. Ik heb namelijk niet de kennis van alle Pilaren. Maar ik ken wel mensen die dit wel hebben. Door samen te werken met deze ondernemers kan ik de kwaliteit waarborgen en ook echt een op maat programma maken. Dat is de kracht van de 9 Pilaren. Samen doe je het immers niet alleen.

 

Doorvoeren en communiceren

Na een dag brainstormen waren de eerste stappen gezet en konden we aan de slag. Als een kind zo blij. Ik weet nu nog beter hoe ik naar buiten kan communiceren wat ik doe. Ik ben namelijk jouw stuk achter de deur. Je sparringspartner en degene op wie je altijd kan bouwen. Samen doe je het niet alleen.  We get it together!

Wil je nu weten of de 9 Pilaren wat voor jou zijn? Boek een vrijblijvend kennismakingsgesprek in en we kijken er samen naar!