9 PILAREN

Ben jij de dupe van je eigen succes?

Je hebt het gevoel dat je nergens echt meer aan toe komt. Dag in, dag uit werk jij je uit de naad, maar aan het eind van de dag ligt er nog een stapel dingen om te doen, waar je echt niet meer aan toe gaat komen. Ondertussen heb je eigenlijk amper tijd om te ontspannen. Draai je geloof je wel een prima omzet, maar heb je geen idee waar je geld naartoe gaat. En daar bovenop denk je dat jouw bedrijf beter ingericht kan worden, maar hoe? Je hebt geen idee.

Versie 3

We kennen het allemaal…

Je schrijft jouw onderneming in bij de Kamer van Koophandel. En ineens stromen de aanvragen en opdrachten binnen. Een bericht van jou gaat viral, een influencer noemt jouw bedrijf op zijn of haar platform. Het maakt niet uit wat de aanleiding is. Ineens zit je tot over je oren in het werk en heb je geen idee meer hoe je het eigenlijk moet gaan doen. Kortom, je bent de dupe geworden van je eigen succes.

 

Laat ik nou de methodiek bedacht hebben om de regie weer terug te krijgen!

 

Mijn naam is Lindsay Arts en ik coach en ondersteun ondernemers op het gebied van planning en communicatie. Met al ruim 15 jaar ervaring op het gebied van planning weet ik wat valkuilen zijn en wat er mis kan gaan. Communicatie blijkt daar vaker wel dan niet een onderdeel van te zijn. Alleen hoe leer je goed communiceren? De afgelopen jaren werkte ik op festivals, in de horeca en online. Van conceptontwikkeling tot het maken van uitgebreide planningen. Communicatie kwam overal in terug. Mijn kracht was juist te luisteren naar wat er niet verteld werd en te luisteren naar de persoonlijke verhalen die er gedeeld werken. Hierdoor kon ik laten zien dat het anders kon.

 

Alleen hoe pak je dat aan? Hoe maak je een planning die bij jou past? Hoe stel je grenzen? Maar vooral: hoe communiceer je deze? Voor veel ondernemers een zoektocht. Maar als jij jouw manier gevonden hebt, heb jij de regie over jouw succes.

 

Let’s get it together!

 

Ik ontwikkelde een eigen methodiek om niet langer de dupe te zijn van jouw succes. Negen pilaren met ieder een eigen verhaal. Negen pilaren die niet allemaal voor jou op dit moment van belang kunnen zijn. Een deel van de pilaren vinden hun oorsprong in de Wheel of Life. Tijdens het intakegesprek kijken we samen welke pilaren voor jou op dit moment de voorkeur hebben.

DE 9 PILAREN

Fundament/systemen

Je kunt geen onderneming hebben zonder gebruik te maken van systemen. Of dit nu een website is waarop een contactformulier staat of dat je een mailprogramma gebruikt om geïnteresseerden een nieuwsbrief te versturen. Hoe doe je dit? Maak jij optimaal gebruik van de systemen die er zijn? Ze dragen namelijk allemaal bij aan het fundament van jouw onderneming. Net zoals de juridische tak van jouw onderneming. Heb jij algemene voorwaarden? Werk jij ook volledig volgens jouw eigen algemene voorwaarden of is hier nog winst te behalen?

Gezondheid/selfcare

Als je niet goed voor jezelf zorgt, hoe kun je dan goed voor jouw onderneming zorgen? Het is belangrijk om te kijken naar manieren van ontspanning. Waar kom jij echt door tot rust? Waar laad jij van op? Maar je kunt ook bijvoorbeeld kijken naar jouw beweging of op welke wijze je wilt sporten. In combinatie met voeding die bij jou aansluit bereik je een betere gezondheid.

Persoonlijke groei

Of je het wilt of niet, in je leven ontwikkel jij je. Al vanaf je een baby bent ben je bezig met nieuwe dingen leren en ontwikkelen. Ook als volwassenen en als ondernemer ontwikkel jij je op verschillende vlakken. Het kan zijn dat je op bepaalde facetten weerstand voelt. Wat maakt dat jij daar een weerstand voelt? Wat houd je hierin tegen? Het kan noodzakelijk zijn om dit te ontdekken als je verder wilt groeien. Zelf, maar ook binnen je onderneming.

Financieel

Je kunt er niet omheen. Elke ondernemer, elke onderneming heeft te maken met een financiële kant. Geldstromen die binnenkomen en dus als omzet gerekend kunnen worden en geldstromen die uit je onderneming aan. Dit kunnen bepaalde kosten zijn, maar je mag natuurlijk ook denken aan wat jij nodig hebt om van te kunnen leven. Heb jij dit allemaal inzichtelijk? Of is er nog winst te behalen in de inrichting van het financiële stuk van jouw onderneming?

Communicatie

Elke onderneming heeft behoefte aan communicatie. Of dat nu intern is, omdat je met andere mensen samenwerkt of extern richting jouw klanten of opdrachtgevers. Goede communicatie versterkt jou als ondernemer en dat hoeft écht niet moeilijk te zijn. Sterker nog: goede communicatie kan je een hoop tijd (en geld) besparen. Slechte communicatie daarintegen, of het gebrek aan een vorm van communicatie kan jou als ondernemer breken, om maar over je onderneming te zwijgen. Goede communicatielijnen dragen bij aan een gezond verwachtingsmanagement zodat jij jouw goed kan blijven doen.

Ondernemerschap

Hoe kunnen mensen jou vinden? Hoe ben jij zichtbaar? Is dit al helemaal helder voor je of ben je nog zoekende? In een wereld die zich deels ook online plaats vindt is het belangrijk om daar in jouw ondernemerschap over na te denken. Met wie wil je samenwerken en wie zijn hier de juiste partijen voor? Niet alleen dat bepaalt jouw ondernemerschap. Ook de wijze waarop jij jouw bedrijf voert bepaalt wie jij als ondernemer bent en hoe jij bent in het ondernemerschap.

Planning

Een goede planning geeft rust, zeker als je een beetje chaotisch bent. Het zorgt voor gestructureerd kunnen werken, duidelijkheid en overzicht. Voor jezelf,  jouw sociale omgeving en jouw klanten. Het geeft je inzicht hoe lang je met bepaalde taken bezig bent. Het werken met bepaalde systemen kan dit ook nog makkelijker voor je maken. Jouw planning is de leidraad over hoe jij onderneming draait en is de manier om een ideaal dagelijks leven te creëren. Daarnaast geeft een planning je de mogelijkheid om snel te schakelen als er onverwachtse dingen gebeuren. Dat er iets onverwachts gebeurd, dat is namelijk een ding wat zeker is in het leven

Relaties

Of het nu gaat om de contacten die jij in jouw privéleven hebt, of om de contacten die je op zakelijk vlak hebt. Je gaat met verschillende mensen een vorm van een relatie aan. Waar het contact met de ene relatie vlekkeloos verloopt is er een andere relatie waar het soms toch niet helemaal lekker loopt. Waar zitten de knelpunten? Hebben jullie dezelfde verwachting van jullie contact of is er een mogelijkheid om nader tot elkaar te komen?

Identiteit

Wie ben ik, wat wil ik? Het klinken altijd als zware vragen, en dat is natuurlijk niet zonder reden. Ze zeggen alleen veel over jou, wie je bent en hoe je handelt. Het zegt ook veel over waar jouw bedrijf voor staat. Deze ben je immers niet voor niks begonnen. Welke kernwaarden zijn kenmerkend voor jou? En in hoeverre komen deze overeen met de kernwaarden van jouw bedrijf?

Fundament

Je kunt geen onderneming hebben zonder gebruik te maken van systemen. Of dit nu een website is waarop een contactformulier staat of dat je een mailprogramma gebruikt om geïnteresseerden een nieuwsbrief te versturen. Hoe doe je dit? Maak jij optimaal gebruik van de systemen die er zijn? Ze dragen namelijk allemaal bij aan het fundament van jouw onderneming. Net zoals de juridische tak van jouw onderneming. Heb jij algemene voorwaarden? Werk jij ook volledig volgens jouw eigen algemene voorwaarden of is hier nog winst te behalen?

Financieel

Je kunt er niet omheen. Elke ondernemer, elke onderneming heeft te maken met een financiële kant. Geldstromen die binnenkomen en dus als omzet gerekend kunnen worden en geldstromen die uit je onderneming aan. Dit kunnen bepaalde kosten zijn, maar je mag natuurlijk ook denken aan wat jij nodig hebt om van te kunnen leven. Heb jij dit allemaal inzichtelijk? Of is er nog winst te behalen in de inrichting van het financiële stuk van jouw onderneming?

Planning

Een goede planning geeft rust, zeker als je een beetje chaotisch bent. Het zorgt voor gestructureerd kunnen werken, duidelijkheid en overzicht. Voor jezelf,  jouw sociale omgeving en jouw klanten. Het geeft je inzicht hoe lang je met bepaalde taken bezig bent. Het werken met bepaalde systemen kan dit ook nog makkelijker voor je maken. Jouw planning is de leidraad over hoe jij onderneming draait en is de manier om een ideaal dagelijks leven te creëren. Daarnaast geeft een planning je de mogelijkheid om snel te schakelen als er onverwachtse dingen gebeuren. Dat er iets onverwachts gebeurd, dat is namelijk een ding wat zeker is in het leven

Gezondheid

Als je niet goed voor jezelf zorgt, hoe kun je dan goed voor jouw onderneming zorgen? Het is belangrijk om te kijken naar manieren van ontspanning. Waar kom jij echt door tot rust? Waar laad jij van op? Maar je kunt ook bijvoorbeeld kijken naar jouw beweging of op welke wijze je wilt sporten. In combinatie met voeding die bij jou aansluit bereik je een betere gezondheid.

Communicatie

Elke onderneming heeft behoefte aan communicatie. Of dat nu intern is, omdat je met andere mensen samenwerkt of extern richting jouw klanten of opdrachtgevers. Goede communicatie versterkt jou als ondernemer en dat hoeft écht niet moeilijk te zijn. Sterker nog: goede communicatie kan je een hoop tijd (en geld) besparen. Slechte communicatie daarintegen, of het gebrek aan een vorm van communicatie kan jou als ondernemer breken, om maar over je onderneming te zwijgen. Goede communicatielijnen dragen bij aan een gezond verwachtingsmanagement zodat jij jouw goed kan blijven doen.

Relaties

Of het nu gaat om de contacten die jij in jouw privéleven hebt, of om de contacten die je op zakelijk vlak hebt. Je gaat met verschillende mensen een vorm van een relatie aan. Waar het contact met de ene relatie vlekkeloos verloopt is er een andere relatie waar het soms toch niet helemaal lekker loopt. Waar zitten de knelpunten? Hebben jullie dezelfde verwachting van jullie contact of is er een mogelijkheid om nader tot elkaar te komen?

Persoonlijke groei

Of je het wilt of niet, in je leven ontwikkel jij je. Al vanaf je een baby bent ben je bezig met nieuwe dingen leren en ontwikkelen. Ook als volwassenen en als ondernemer ontwikkel jij je op verschillende vlakken. Het kan zijn dat je op bepaalde facetten weerstand voelt. Wat maakt dat jij daar een weerstand voelt? Wat houd je hierin tegen? Het kan noodzakelijk zijn om dit te ontdekken als je verder wilt groeien. Zelf, maar ook binnen je onderneming.

Ondernemerschap

Hoe kunnen mensen jou vinden? Hoe ben jij zichtbaar? Is dit al helemaal helder voor je of ben je nog zoekende? In een wereld die zich deels ook online plaats vindt is het belangrijk om daar in jouw ondernemerschap over na te denken. Met wie wil je samenwerken en wie zijn hier de juiste partijen voor? Niet alleen dat bepaalt jouw ondernemerschap. Ook de wijze waarop jij jouw bedrijf voert bepaalt wie jij als ondernemer bent en hoe jij bent in het ondernemerschap.

Identiteit

Wie ben ik, wat wil ik? Het klinken altijd als zware vragen, en dat is natuurlijk niet zonder reden. Ze zeggen alleen veel over jou, wie je bent en hoe je handelt. Het zegt ook veel over waar jouw bedrijf voor staat. Deze ben je immers niet voor niks begonnen. Welke kernwaarden zijn kenmerkend voor jou? En in hoeverre komen deze overeen met de kernwaarden van jouw bedrijf?

Het stappenplan

  1. Wanneer jij je aanmeld via dit aanmeldformulier ontvang je een e-mail met de vragenlijst. Deze geeft een globaal beeld over wie jij bent en wat jouw onderneming inhoud.
  2. Na het invullen van de vragenlijst ontvang je van mij een e-mail om ons intakegesprek in te plannen. In dit gesprek gaan we verder in op jouw vragenlijst en halen we naar voren waar jij precies mee aan de slag wilt.
  3. Binnen twee werkdagen ontvang je van mij een advies met daarin een verslag van ons gesprek en een advies over welke pilaren voor jou goede werkgebieden zijn.
  4. Wanneer jij jouw definitieve pilaren hebt bepaald en doorgegeven, ga ik alles voorbereiden. Je ontvangt een planning, contactpersonen met wie je gesprekken zult hebben en een gids die jouw handvat is. Daarnaast krijg je ook weer inzage in mijn agenda waar je elke twee weken een afspraak in kunt plannen.
  5. Tussendoor ben ik altijd voor jouw bereikbaar als je vragen hebt, even je ei kwijt moet of dat er iets anders is wat je kwijt moet. Dit kan zowel per e-mail als telefonisch.
  6. Aan het einde van het traject ontvang je van mij een certificaat en ontvang je ook de laatste zaken om het traject volwaardig af te sluiten.

9 pilaren, 3 manieren

9 pilaren, drie manieren om aan de slag te gaan met deze pilaren. Het kan namelijk zijn dat je niet de behoefte voelt om met alle pilaren aan de slag te gaan. Of dat je de noodzaak niet voelt. Het kan zijn dat jij dit op jouw eigen manier wilt doen in jouw eigen tempo. Of dat je juist persoonlijke aandacht belangrijk vindt en een vast persoon bij wil jij al je vragen kan stellen. Wat je ook kiest, de keuze die je maakt is altijd goed.

3 maanden | 3 pilaren

In drie maanden gaan we samen aan de slag met de met jouw afgestemde pilaren. We kijken naar jouw start en houden ook regelmatig bij welke ontwikkelingen je doormaakt. De drie pilaren stemmen we af op basis van het door mij gegeven advies en jouw voorkeuren.

 

Kosten € 3.000,- excl. btw. Betalen in termijnen mogelijk.

6 maanden | 6 pilaren

In zes maanden gaan we samen aan de slag met de met jouw afgestemde pilaren. We kijken naar jouw start en houden ook regelmatig bij welke ontwikkelingen je doormaakt. De zes pilaren stemmen we af op basis van het door mij gegeven advies en jouw voorkeuren.

 

Kosten € 6.000,- excl. btw. Betalen in termijnen mogelijk.

12 maanden | 9 pilaren

In twaalf maanden gaan we samen aan de slag met alle pilaren. Samen kijken we naar welke volgende voor jou het fijnste werkt. We kijken naar jouw start en houden ook regelmatig bij welke ontwikkelingen je doormaakt. Alle pilaren komen aan bod en het is mogelijk om een pauze in te lassen op het moment dat dit wenselijk is.

 

Kosten € 9.000,-  excl. btw. Betalen in termijnen mogelijk.

FAQ

Kan ik in termijnen betalen?

Zeker kan dat. Het is altijd mogelijk om in maandelijkse termijnen te betalen. Tijdens het intakegesprek zullen we jouw wensen bespreken.

Wanneer kan ik starten?

Elk traject start op de eerste van de maand. Afhankelijk van jouw voorkeur en wensen bepalen wij samen in welke maand je start.

Hoe kan ik mij aanmelden?

Doe je alles zelf?

Nee, afhankelijk van jouw traject huur ik de beste experts in op zijn of haar vakgebied.

Kan ik ook eerst kennismaken?

Natuurlijk is dit een optie. Het kennismakingsgesprek kun je hier inplannen.

Kan ik ook 5 of 7 pilaren doen?

Alles kan, maar ik zie vaker dat er voor drie, zes of negen gekozen wordt. Mocht er een specifieke reden zijn kunnen we altijd een programma op maat maken.

Wat als ik 1 pilaar wil doen?

Dit is alleen mogelijk voor de pilaren Planning, Communicatie en eventueel Fundament/systemen. De kosten bedragen dan € 397,- excl. btw per pilaar.

Hoe weet ik welke pilaren voor mij verstandig zijn?

Na ons intakegesprek ontvang jij van mij een uitgebreid advies met welke pilaren ik jou aanraad. Uiteindelijk kun je zelf een keuze maken welke je wilt volgen.

Kan ik het traject pauzeren?

Zeker kan dat. Wel is het handig om dit ruim van te voren aan te geven, zodat daar rekening mee gehouden kan worden in de planning.

Kan ik het ook als online programma volgen?

In 2021 zal er ook een online programma komen van de 9 Pilaren. Houd de social media van Get it together daarvoor in de gaten.

Wil je eerst kennismaken om te weten wat het beste bij jou zou kunnen passen of om mij beter te leren kennen? Boek dan een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek in.