Communicatie masterclass

COMMUNICATIE IS HÉT FUNDAMENT VAN JOUW BEDRIJF

Herken jij je in het volgende:

  • Klanten die buiten jouw werktijden contact met je zoeken
  • Een factuur die niet op tijd betaald wordt
  • De zoveelste correctieronde krijgen
  • Appjes krijgen terwijl je gevraagd had te mailen
  • Je denkt dat je altijd zo snel mogelijk moet antwoorden
  • Je hebt het gevoel dat jij niet de controle hebt over jouw bedrijf

De vraag is alleen hoe los je dat op?

 

Communiceren doen we de hele dag door. Zelf als we slapen. Non-verbaal communiceer je immers dat je slaapt. Doordat we dit de hele dag door doen, ben jij je wellicht niet bewust dat je hier veel invloed op hebt. Als er één ding een gegeven is, is dit het volgende. Communicatie geeft je het overzicht om je werk goed te kunnen doen. Dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan, is alleen maar logisch. Hoe vaak gebruik je het woord ‘miscommunicatie’?

Verhaal uit de praktijk

 

Klant Y mailde mij nadat zij positief getest was op corona. Dit zorgde voor onrust, want haar werk moest gewoon doorgaan. Ze had al haar klanten geïnformeerd over haar persoonlijke situatie. Eén van haar klanten had hier alleen geen boodschap aan. Het werk moest en zou gedaan worden. Dat was immers afgesproken.

 

Door het ontbreken van algemene voorwaarden kon klant Y niet terugvallen op overmacht. Samen hebben we een plan van aanpak besproken en heb ik vervolgens de communicatie overgenomen.

 

Waar dit bijna een ontevreden klant dreigde te worden konden we een oplossing bieden en kwam haar klant na een aantal maanden terug voor een nieuwe opdracht. In de tussentijd had klant Y algemene voorwaarden laten opstellen, waardoor deze situatie niet nog een keer kon gebeuren.

Ik wil aan de slag om mijn communicatie te verbeteren!

In de masterclass gaan we onderzoeken hoe we miscommunicatie kunnen voorkomen. Door communicatie bewust en doelgericht in te zetten, ben je namelijk een hoop leed en frustratie voor. Voor jouzelf, maar ook voor je klanten.

 

De voordelen van goeie communicatie?

  • Jij voelt je niet meer gehaast
  • Jij hebt de rust en ruimte om te reageren op inkomende berichten
  • Jij kunt dingen gemakkelijker terugvinden, doordat dit overzichtelijk is gemaakt.
  • Jij krijgt klanten die nog blijer met jou zijn
  • Jouw klanten zullen de grootste ambassadeurs van je bedrijf worden

Elke week deel ik een communicatietip via Instagram. Daarnaast zijn er ook blogs te vinden die over communicatie gaan.

Tijdens de masterclass gaan we gedurende 2,5 uur in een klein groep aan de slag met de communicatie in jouw bedrijf. We hebben het over het begrip miscommunicatie en waar jij tegenaan loopt. Door middel van het werkboek, maak je gericht op jouw bedrijf een intern communicatieplan die je na de masterclass zelf kan implementeren. Of met wat hulp van mij.

 

Kortom ben jij klaar om de marionettenpop te zijn van jouw bedrijf en brandjes te blussen die je had kunnen voorkomen? Wil jij meer rust in jouw bedrijf en door heldere communicatie blije klanten?

 

Inhoud masterclass:

  • 2,5 uur durende masterclass
  • Werkboek met actieplan
  • Een printversie vol met communicatietips en verhalen
  • En uiteraard is de masterclass geheel verzorgd

 

De eerstvolgende masterclass vindt plaats op woensdag 20 januari 2021 bij Het Eventatelier in Rotterdam. De investering bedraagt € 97,- excl. btw.

mastermind, brainstorm, online event, get it together

Heb je nog vragen?