Communicatie masterclass

IK BEN HET ZAT OM ACHTER DE FEITEN AAN TE LOPEN

Het moment dat er een mailtje in je mailbox binnenstroomt, een appje van je klant dat ze een mail hebben gestuurd of je dit toch echt even tussendoor kan doen. Op zaterdag. Dat is hét moment dat jij denkt. Dit moet anders.

Wellicht herken jij je wel in het volgende:

  • Klanten die buiten jouw werktijden contact met je zoeken
  • Een factuur die niet op tijd betaald wordt
  • De zoveelste correctieronde krijgen
  • Appjes krijgen terwijl je gevraagd had te mailen
  • Je denkt dat je altijd zo snel mogelijk moet antwoorden
  • Je hebt het gevoel dat jij niet de controle hebt over jouw bedrijf

De vraag is alleen hoe los je dat op?

 

Communicatie is vaak iets wat we onderschatten in ons bedrijf. Ik bedoel, dit doen we dagelijks. Waarom zouden we dit bewust gebruiken? Met jou zijn er verschillende ondernemers die dat denken. Gevolg? Vaak te maken met miscommunicatie, klanten die denken dat het wel even tussendoor kan. Jij die buiten werktijd ook nog aan het werk bent, omdat klanten dit van je verwachten.

 

Maar wat als ik zeg dat jij dat niet hoeft? Door communicatie bewust in te zetten, is er meer duidelijkheid en heb jij meer overzicht. En bovenal jouw klanten zijn tevreden, omdat ze precies weten waar ze aan toe zijn. En dat gaan we samen doen!

Verhaal uit de praktijk

 

Klant Y mailde mij nadat zij positief getest was op corona. Dit zorgde voor onrust, want haar werk moest gewoon doorgaan. Ze had al haar klanten geïnformeerd over haar persoonlijke situatie. Eén van haar klanten had hier alleen geen boodschap aan. Het werk moest en zou gedaan worden. Dat was immers afgesproken.

 

Door het ontbreken van algemene voorwaarden kon klant Y niet terugvallen op overmacht. Samen hebben we een plan van aanpak besproken en heb ik vervolgens de communicatie overgenomen.

 

Waar dit bijna een ontevreden klant dreigde te worden konden we een oplossing bieden en kwam haar klant na een aantal maanden terug voor een nieuwe opdracht. In de tussentijd had klant Y algemene voorwaarden laten opstellen, waardoor deze situatie niet nog een keer kon gebeuren.

Wil jij?

  • Meer overzicht
  • Weten hoe communicatie jou kan helpen
  • Grenzen aangeven
  • En klantvriendelijk zijn

In de masterclass gaan we onderzoeken hoe we miscommunicatie kunnen voorkomen. Door communicatie bewust en doelgericht in te zetten, ben je namelijk een hoop leed en frustratie voor. Voor jouzelf, maar ook voor je klanten.

 

De voordelen van goeie communicatie?

  • Jij voelt je niet meer gehaast
  • Jij hebt de rust en ruimte om te reageren op inkomende berichten
  • Jij kunt dingen gemakkelijker terugvinden, doordat dit overzichtelijk is gemaakt.
  • Jij krijgt klanten die nog blijer met jou zijn
  • Jouw klanten zullen de grootste ambassadeurs van je bedrijf worden

Elke week deel ik een communicatietip via Instagram. Daarnaast zijn er ook blogs te vinden die over communicatie gaan.

Tijdens de masterclass gaan we 1 op 1 aan de online aan de slag. We kijken naar jouw bedrijf en werkzaamheden. Waar loop je tegenaan? Zijn er dingen op het gebied van communicatie die we kunnen automatiseren? Er zijn zoveel mogelijkheden waarin je persoonlijk kunt communiceren zonder dat je dit uren van je dag kost. In twee uren maken we een actieplan en voeren we de eerste veranderingen door. We kijken naar aspecten als miscommunicatiegrenzen stellen en gratis werken. Aan de hand van het werkboek lopen we alles door .

 

Kortom ben jij klaar om de marionettenpop te zijn van jouw bedrijf en brandjes te blussen die je had kunnen voorkomen? Wil jij meer rust in jouw bedrijf en door heldere communicatie blije klanten?

 

Inhoud masterclass:

  • 2 uur durende 1 op 1 masterclass via Teams
  • Werkboek met actieplan
  • Een printversie van de E.H.B.O-kit communicatie

 

De masterclass is te boeken vanaf januari en er is slechts plek op dit moment is er slechts plek voor 8 ambitieuze en gemotiveerde ondernemers. Jij mag meedoen voor een tijdelijke prijs van € 97,- excl. btw.

mastermind, brainstorm, online event, get it together